13. Hronov - Náchod

Rozhledna Na Signálu

Mapa:

Sobota 20.11.2016 (3km)

Po minulým vymrznutí a vymoknutí, jsem chvilku koketoval s myšlenkou, že to už letos zabalím, že nemá cenu se někde trápit, že je zima, noci jsou dlouhý a vůbec, co se budu někde plahočit. Ve čtvrtek to na mě ale tak nějak přišlo a tak jsem zkusil bráchu, jestli by neměl čas a chuť vyrazit se mnou jen na krátkou trasu s jedním přespáním. Byla tu samozřejmě možnost jít z Hronova rovnou do Náchoda a pak dál do Orlických Hor, ale Babiččino Údolí jsem nechtěl vynechat ani přesto, že už jsem tam byl a že tam vlastně neni nic moc extra k vidění. S bráchou jsme vyrazili v sobotu odpoledne do Hronova, plán je jasnej. Tma je brzo, takže dáme nějaký to pivko a pak přespíme na rozhledně na Signálu a ráno brzo vyrazíme. V Hronově nás vyloží vlak a jdeme na náměstí někam na večeři. Po dobrém jídle v místní asi jediný restauraci se odebíráme do místního podniku který nese hrdé jméno Ráj Piva... no, točí tady Staropramen a je to nonstopáč, nevím co koho vedlo to takhle pojmenovat. Dáme pár kousků a ve správný čas vyrazíme nahoru na kopec. S veselou náladou se ubytujeme na vrcholu rozhledny, kde fouká pěkně mrazivý vítr. Ale za pomoci zábradlí a ponča se daří udělat pěkné závětří.

Neděle 21.11.2016 (32km)

Ranní budíček provázejí krásné červánky nad Orlickými Horami, dole v údolí se válí mlha.... výhled je nádherný. Vylézt ze spacáku v téhle zimě, ale neni jen tak samo sebou, takže nám to chvilku trvá. Ještě než stihneme zabalit přijde první návštěvním rozhledny, prohodíne pár slov a pak vyrážíme na cestu. Je sice docela chladno, ale chůze docela zahřeje. Cesta k Babiččině údolí není příliš zajímavá, silnice a polňačky, zastavíme se na chvilku jen na hrázi rybníka Špinka. Ze Mstětína seběhneme dolu k lávce přes Úpu a jsme tady, na začátku Babiččina Údolí. Ačkoliv by se mohlo zdát, že už to bude jen poklidná cesta údolíčkem, tak opak je pravdou. Stoupáme do protějšího svahu, opět pryč z údolí k boušínskému kostelu. V kostele právě probíhá pohřební mše a tak nerušíme a pokračujeme dále po značce, zase dolů do Babiččina Údolí. Chvilku u potoka testujeme bráchovu novou obuv a točíme videa (pracovní deformace). Další cesta nás vede pár kilometrů pohodovou chůzí až k Červenému Mostu. Od něj vystoupáme na Rýzmburský Altán, kde poobědváme. Od Altánu přeběhneme k rozhledně v Žernově, odkud je hezky vidět zbytek naší cesty. Fouká a tak utíkáme zpátky do údolí.U Bílého Mostu, začíná ta "turistická" část Babiččina Údolí. Takže prohlídneme splav, Staré Bělidlo, Ratibořický Mlýn i zámek a dojdeme k jezu Zlíč na Úpě, odkud se odpojuje přivaděč k rozkošské nádrži. Ve Zlíči dáme kafe a pivo, na podporu již trochu upadající morálky a s večerními červánky pokračujeme v cestě do Náchoda. Do Starkoče dorazíme už za tmy a tak dál pokračujeme po modré lesem s čelovkama až k zámku v Náchodě. K nádraží je to už jenom kousíček a tím naše cesta končí.